Renowacja starych rowerów i skórzanych siodełek

Renowacja roweru  w zależności od jego stanu i wieku to z reguły dość mozolny i  kosztowny proces.Ważne w nim jest by zachować wszystko co się da w oryginale, zwiększa to wartość roweru po renowacji i daje większą satysfakcję gdy stary rower uda się zachować w jak największym  oryginałem. Niestety nie których rzeczy nie da się odnowić i odtworzyć i trzeba je wymienić na nowe , myślę o oponach ,linkach, łańcuchu,gumkach do hamulca itd. można nabyć je w niektórych sklepach ( lub u mnie )obecnie nawet lampy czy pedały są robione w stylu Retro i można z tego skorzystać jak nie ma innego wyjścia?   

 Stara moja zasada " Nie zakładaj plastykowych pedałów , do przedwojennego roweru , bo wygląda to jak róża do kożucha " 

Życzę powodzenia przy pracy i zapraszam do kontaktu w sprawie kłopotów , możne wspólnie uda się rozwiązać problem ?

                                  

 
''''''''""""""""'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Zobacz ten link - ładnie przeprowadzona renowacja roweru gdzieś w Azji

 

http://chikutakurinrin.cocolog-nifty.com/blog/

__________________________________________________________________________________________

 

Polecam serdecznie  !!!

Fotki ładnie zrobionej renowacji roweru męskiego > NSU <

 

http://forum.gazeta.pl/forum/w,372,133057844,,Rower_meski_NSU_z_1949_roku_kola_26_.html?v=2

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------

Witam sympatyków i zapaleńców do starych rowerów Retro.

którzy chcą sami odnowić i odrestaurować swój stary rower po dziadku lub zakupiony na bazarze lub Allegro. Przed zakupem proszę się upewnić że rower ma wszystkie części oryginalne i był kompletny - zwłaszcza osłonę łańcucha która dość trudno dobrać do starego roweru - dobrze by  wszystkie części były oryginalne ,nawet gdy są zardzewiałe lub po gięte.Ważne jest by napisy i aplikacje na ramie były w dobrym stanie co bardzo podwyższa wartość roweru.

Resztę się wyklepie i od maluje.

Po niżej kilka rowerów które udało mi się odnowić i dać im drugie Nowe życie - zobacz może Tobie uda się to nawet lepiej niż mnie - Życzę powodzenia i zadowolenia z efektów swojej pracy ???

Jeśli sam nie możesz tego zrobić,  powierz to mnie ,przyślij mi parę fotek a odpowiem Ci czy podejmę się renowacji.
Mam dość ograniczone możliwości ze względu na usytuowanie warsztatu .Najchętniej robię to późną jesienią lub zima, mam wtedy dużo czasu i spokojnie można popracować nad renowacją .Cena uzależniona jest od zakresu prac i ilości dodanych części.Koszty zawsze określane są indywidualnie i ustalana z właścicielem roweru
        - Zapraszam do współpracy
    --------------------------------------------

       Gruntowna renowacji niemieckiego roweru

                       AMATO  z 1937 roku.

Rower został  wypiaskowany pomalowany proszkowo ,a wszystkie chromy są nowe . Napisy i szparunki odtworzone jak w oryginale. Rower zachował się w 100 % oryginale do naszych czasów - siodełko skórzane ,raczki drewniane i pedały z prawdziwej gumy . Koszt renowacji bardzo duży ,ale efekt piorunujący - ten rower to pamiątka rodzinna, zapewne teraz posłuży właścicielce następne 80 lat .  

Chcesz zobaczyć go na żywo szukaj go w Krakowie - pozdrowienia dla właścicielki

 

Renowacja zachowawcza polskiego roweru OLIMP  prodikcji Z.M. Mesko. z 1962 r.      Zobacza fotki przed i po renowacją .

   Damka Göricke

           z 1942 roku.

To dość wyjątkowy rower...

Pani Kasia trafiła do mnie z tym rowerem po przejściach i nie udanych próbach renowacji gdzieś indziej. Rower miał pękniętą ramę co było dużym problemem bo było to na łączniku który lutowany był na mosiądz i nikt z obecnych specjalistów nie chciał sie podjąć tej naprawy .Ale po starej znajomości do tarłem do fachowca co pospawał rower  zobacz to na foto .Dalej też nie był łatwo ,wyszukanie brakujących elementów z epoki lub podobnych zajęło trochę czasu. .Ale jakoś się udało dopasować hamulec klockowy , lamy , dynamo ,pompkę , dzwonek i osłonę łańcucha . Jak tylko udało się ogarnąć go na tyle by dało się nim przejechać zaprosiłem p. Kasie na pierwszą jazdę .

Po tej jeździe nie obyło sie bez wzruszenia i łez wspomnienie jak babcia woziła ją tym rowerem jak była kilkuletnia dziewczynką ,później jak uczyła się na nim jazdy rowerem były dość silne i zrozumiałe . Sam uroniłem łzę po tych opowieściach a radość i zadowolenie przed uratowaniem go od złomowania dodała mi większego zapału do dalszych działań .

Jak to wyszło sami możecie ocenić przeglądając fotki przed i po renowacji ..

 

Renowacja Niemieckiej damki z lat 1950/60 - MARKANT - zobacz fotki przed i po renowacji

WYJĄTKOWY rower meski 
        " B R I L L A N T "       
Klasyczny rower męski wyprodukowany w Niemczech
w 1957 r.po gruntownej renowacji   oryginał w 100 % koła,lampy,pedały,siodełko,kierownica i
Rower sprawny w 100% na kołach 28" bez biegów, jazda tym rowerem to wielka przyjemność, to elegancja i styl Oryginalny hamulec dociskowy do przedniego koła . Ładnie zachowana przednia lampa i dynamo z epoki .Zostało załozone skórzane siodełka z epoki i ładna chromowana pompka.
 
 
Rower nie jest do sprzedania

        Męski rower

              N.S.U.

 produkcja z lat 1940/50 r

To jedna z ładniejszych renowacji jaką  udało mi się wykonać. Efekt koncowy przeszedł oczekiwania właściciela roweru jak i moje - ale włożyłem w to dużo czasu pracy i serca.  

 

To wyjątkowy rower damski model produkowany w latach 1940/50 r.

---------------------------------------------------Zobacz fotki jak udało mi sie zrobić renowacjię tego wyjątkowego roweru 

To Angielski rower uzywany przez Szwajcarskie wojsko.

Posiada:                        

> 3 biegi w piaście ( piasta po regeneracji)     

> Duże koła 28 x 1,1/2 NOWE opony

> Skórzane siodełko Lepper  Primus  

 > Hamulce przód i tył na cięgnach - typ angielski        

> Oświetlenie z epoki na dynamo- sprawne.   

>Zobacz fotki roweru po zakupie i po renowacji .                     Sprzedany do serialu  " Wojenne Dziewczyny "

Renowacja siodełek ze skóry

Parę lat temu jak zacząłem zajmować się renowacją starych rowerów, część z nich posiadały stare skórzane siodełka.Większość z nich były w złym stanie, próbowałem coś z tym zrobić ale pastowanie czy natłuszczanie nie dawało oczekiwanego efektu.

Szukałem fachowca który zrobił by renowację skóry by poprawić wygląd i użyteczność starego wyschniętego siodełka  - niestety nie ma juz takich specjalistów,a tych których znalazłem za renowację żądali krocie cena zaczynała się od 100 zł w górę ????

 Zaczerpnąłem informacji z książek i od emerytowanego szewca jak prawidłowo  przeprowadzic renowację by uzyskać odpowiedni efekt,po paru nie udanych próbach,teraz mam już kilku letnie doświadczenie i wychodzi mi to nie najgorzej.

 Oczywiście efekt końcowy zależy  od stanu zniszczenia i wysuszenia skóry siodełka - nic się nie poradzi gdy skóra jest porwana - nawet przy dość dużym spękaniu skóry można nie raz uzyskać nie złe rezultaty. Zwłaszcza gdy skóra jest odpowiedniej grubości jak w siodełkach Lepper czy Brooks. 

Zobacz fotki, jaka to mozolna praca wymagająca trochę czasu i cierpliwości ale efekty często są miłym zaskoczeniem

 

 

             Renowacja siodelke skórzanych

Bardzo często udaje mi się poprawić wygląd starych siodełek, po mimo nie zawsze optymistycznie stanu skóry, nie raz udaje osiągnąć nie zły rezultat .                                  Zobacz galerię foto ,sioddelka przed i po renowacji

 

    Uwaga !!! 

 

Przy renowacji rowerów mam możliwość odtworzenia zatartych lub nie istniejących już napisów na ramę  roweru.

Zobacz napisy które były odtworzone na nowo i naniesione na ramy rowerów.